Ex-militair Mackenzie Walker is als enige overtuigd van de onschuld van Matt die schuldig is bevonden aan de ontvoering van vijf vrouwen en de doodstraf heeft gekregen.
Samen
Anita Terpstra
Amsterdam: Cargo, 2016
315 p.
9789023494294 (paperback)

Matt zit in ‘death row’, in afwachting van zijn executie. Hij zou vijf vrouwen hebben ontvoerd en verkracht. Een is ontsnapt en heeft hem aangewezen als de dader, de anderen zijn nooit gevonden. Ex-militair Mackenzie Walker is als enige overtuigd van Matts onschuld en trouwt met hem. De bewoners van het kleine plaatsje waar zij de nieuwkomer is, kijken haar daarna met de nek aan. Al snel beraamt Mackenzie plannen voor Matts ontsnapping, maar waarom blijft lang een raadsel. Anita Terpstra (Hallum, 1974), bekend van onder meer de thrillers ‘Nachtvlucht’ en ‘Anders’, laat deze uitermate spannende en meeslepende thriller afspelen in een klein plaatsje in Amerika, waar seriemoordenaars geen onbekend verschijnsel zijn. Deze slimme zet zorgt meteen voor een passende couleur locale. Extra spannend wordt het omdat Terpstra de ontvoerde vrouwen, naast ik-verteller Mackenzie, ook een stem geeft. Hoofd- en bijfiguren zijn geloofwaardig neergezet, handelingen en dialoog wisselen soepel af en de sp…Lees verder

Over Anita Terpstra

Anita Terpstra (1974, Hallum) is een Nederlands schrijfster en recensent voor de Leeuwarder Courant. Voor haar boek Nachtvlucht werd ze genomineerd voor de Schaduwprijs voor beste thrillerdebuut. Voor haar boek Samen werd ze genomineerd voor de Gouden Strop. Ze geeft ook lezingen.

Terpstra studeerde journalistiek in Zwolle. Na haar studie journalistiek verhuisde ze naar Amsterdam, maar de stad was te overweldigend voor haar. Ze verhuisde opnieuw, naar Groningen, en volgde een studie kunstgeschiedenis. In deze periode werkte ze ook als freelancer voor de Viva. Ze ontmoette haar partner en ging samenwonen in Leeuwarden. In 2007 deed ze onder het pseudoniem "Rosa Steen" mee aan de Trouw-Thrillerwedstrijd en won de derde prijs. Ze volgde een masterclass schrijven bij Paul Sebes die haar in contact bracht met Cargo, onderdeel van De Bezige Bij.